Uppdaterat tillägg: 2020-04-03

Församlingsledningen har nu beslutat att tills vidare (så länge det behövs) inte samlas till gudstjänst i kyrkan. Istället spelar vi in och sänder gudstjänster på webben. Vi gör det medan vi längtar efter att åter kunna mötas för att dela gemenskap och fira gudstjänst i kyrkan. Hör av dig till pastorn om du har frågor kring detta.

Senast uppdaterad: 2020-03-20

Kära gudstjänstbesökare

I dessa tider då coronapandemin rasar över världen och ingenting är sig riktigt likt i vår vardag, vill vi som församling fortsätta att fira gudstjänst så länge det är möjligt och ansvarsfullt. Även om gudstjänsterna ser annorlunda ut och många är utestängda från möjligheten att delta så ger dessa samlingar trygghet i krisen och hopp för världen.

Bergaortens Missionsförsamling följer de rekommendationer vi får från Folkhälsomyndigheten och Equmeniakyrkan. För att minska risken för smittspridning och för att alla ska kunna känna sig trygga följer vi dessa riktlinjer:

•  Tillhör du en riskgrupp (70 år eller äldre) så ber vi dig stanna hemma och begränsa dina sociala kontakter till ett minimum, enligt myndighetens rekommendationer. I våra gudstjänster kommer vi innesluta dig i våra förböner. Predikan kan du lyssna på i efterhand, och vi vill även tipsa om möjligheten att följa en direktsänd gudstjänst på webben eller tv.
  •  Har du symptom (även milda förkylningssymptom) eller är sjuk så stannar du hemma.
  •  Vi undviker handhälsning och kramar.
  •  Vi håller avståndet till varandra genom att sprida ut oss i kyrkbänkarna.
  •  Vi tänker var och en på att hålla god handhygien.
  •  Vi serverar ett enkelt kyrkfika som hanteras med försiktighet.

Håll dig uppdaterad på vad som händer: på församlingens webbsida finns den senaste informationen om kommande samlingar och om sådant som ställts in. Hör av dig till pastorn om du undrar något eller vill prata!

Gud välsigne oss alla!

/Oskar Fornander, pastor

Inställda samlingar

Här listas de samlingar som ställts in den närmsta tiden. För alla samlingar, se kalendern.